Thursday, August 6, 2009

arang itu hitam

hai blog.

past few days,last week kot, aku skype call ngan my best friend,kamal. yeah lame tak catch up, update diri memasing.haha..bile aku tension, aku call die, release sket tension kat negara orang ni.

so kiteorang borak la pasal plan memasing, yerla, hidup makin dewase, nak2 umur 20-an ni kan,macam2 challenges kene hadapi. tapi yang pasti, we plan for good, and Allah will decide it for us. shambil-shambil borak tu ade la cite2 serius,sedih, luahan hati..hahha(KAMI BUKAN GAY)..

the best part bile masuk cite relationship, jodoh2 ni la kan. bab2 kawen,jodoh ni kene pikir dalam2 beb, takleh terjah je..sebab it will effect our life forever...dalam dok borak2 tu,kawan aku tanye la pasal satu bendealah ni.

parents korang or atok2 korang ade cite tak pasal2 jodoh,diorang guna(aku tak tau la diorang guna ke,kira ke,assume ke).. anak first tanah,second api,third air,fourth angin pastu rotate balik tuk anak kelima,enam and seterusnye.and aku juga tak sure bende ni btul ke tak, pade aku for fun je,tapi kalau ade kebenarannye,share2 ah ngan aku.

so member aku ni pun tanyelah..

"cal, ko anak sulong kan, ko tanah la eh?"

"agaknye la kot,apsal?"

"owh, kire ko ngan Chenta Hati ko?"

"tanah ngan tanah la, nanti aku banyak tanah,hahah"

"keras ngan keras la eh,ok la kot" ape yang ok nye aku tak tau,confuse disini.

"ko ngan awek ko?"

"air ngan api, senang sket nak padamkan apinye nanti,sebab aku air..hahah"

"owh...pakai air ape padam?" --> out of topic weh..hahha.

"adela...hahha bongek,weh dalam list tanah,api,air,angin ni takde arang eh?"

"arang?"

"yerla arang, susah ar camni"

"apesal plak?"

"susah la dol, azam nanti camne?"

"hahhahah..bongek ko kamal"..aku gelak besar gile..(you ease my tense bro.dang!)

nota kaki- azam orangnye berkulit gelap tapi manis.no offence bro.!


leteran by,


Acal

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin