Sunday, August 30, 2009

raya hampir tiba deh!

hai korang2 semue, ape khabar?
lame dah aku tak update blog ni,been busy lately ni,yerla keje makin bertambah,staff makin berkurang and a lot of things had happened around me lately nie. ade citer sedih ade cite suka..ahaha

well cam mane preparation raya korang? gompak2 ke biase2 aje? biase2 je pun cukup janji happy kan?,yang penting dapat jumpe semue,sanak saudara,cuzen2 and mokcik pokcik!tak sabar gile weh rase nak balik raya..

lagi 2 hari dah nak torbang balik malaysia..ahhh..manyak syok meh!aku tak tau pasal ape,tapi this time aku rase lama sangat aku kat doha nie padahal baru 3 bulan lepas aku balik malaysia..haish..maybe becuz too many things happen and aku tak berkesempatan untuk ade dalam setiap episod yang berlaku.huhu..

aku rindu mak,ayah and adik aku!tapi taun ni ekonomi merundum la,duit raya takleh bebanyak!huhuhu..tapi ada bahagiannya,insyaALLAH!

ahhh,keje aku kene setel gak before aku cuti ni,kalo tak,masak ah kene buat kat malaysia, malas2..haha..barang2 pun baru skit pack..huaa..semue malas tapi nak balik malaysia cotii.camne?

haa..lagi satu ni aku nak ingatkan korang,kalo gie balik kampung or malam2 tdo tu,korang kunci rumah elok2,kalo rase kene tambah safety tue,tambah la,and kalo korang rase ade barang2 sangat2 berharga pada diri korang,korang jgn simpan tempat yang pencuri biase pikir,korang kene pikir cam pencuri,if korang pikir camtu,korang tau camne nak simpan and kat mane barang2 berharge korang tu,ap sal aku cite bende2 camni?

sebab nye dah dua orang ofis mate aku umah diorang kene rompak kat malaysia,sorang kat nogori 9 and sorang lagi kat KL. sebab dah nak dekat2 raya ni macam2 bole berlaku,aku harap korang take it serious bout this thing..yerla tak best la nak2 raye jadi macam ini.apepun if jadi,itu rezeki pencuri tu and dugaan dari Allah kan?
tapi at least kite ikhtiar untuk jaga ape kite ada.doa pada Allah moga rumah korang dijaga bile korang balik cuti tu.ok?

oklah,aku ciao dulu,

bye2 korang

leteran by,

Acal

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin