Wednesday, July 22, 2009

farewell + the pearl.

semalam pegi dinnner and sambut skali farewell untuk ofismate aku kat sini, we called him anip tapah. he's going back for good to Malaysia after almost one year kat Middle East nih..(almost one year je,aku nak dekat 3 years dah..aduh,dah naik muak..wekk!!!)..hujung bulan nie die balik.. dok sengih2 hari2, hati dah kat Malaysia kan?..member aku ni kire selamat la dari nak "kasi bersih" segala paperworks project kat sini..it is not easy to finalize all the paperworks once a project completed..kalo project kecik maybe la kot senang sket..

so member aku ni memang dah naik muak kan, asek-asek dok teriak nak balik, nak balik..biase la,orang darah manis, tak sabo2(pergh MUO seh!!)... nak balik..hahha..so smalam aku kuar ngan 5 orang lagi member kat sini. first stop kiteorang gi dinner kat Venice..mak aih jauhkan,gi dinner jer kot!..VENICE RESTAURANT lewr, bukan Venice, Italy tu..hhaahaha..

so kiteorang masuk,den order la ape2 patut, member aku ni order la 3kg lamb chop, huish..dengar cam... weh ble abes ker? lagipun member aku yang order ni pun memang peminat fanatik lamb, and die juga seorang pemurah ..sebab die yang blanje(moga murah rezeki bro!!)..kalo aku, mau aku nak order 3 kilo tu,baik aku masak sardin kat umah..aku tak mampu weh..hahah..

so,mule2 diorang hidangkan la appetizer dulu..Venice nie food die ala2 arabian food..paling terbaik die punye lamb chop ah, tak bau cam ko makan kambeng..n tasty also!


ni la appetizer die, ade roti tempayan cicah2 ngan gravy2 cam peanut butter,sayur2 etc..

Pas dah lantak roti tempayan berbijan, then LAMB CHOP yang dinanti2 pun sampai..lagi la sume senyap kan bile food itu tiba..hahaha...

haa..ni lamb chop die, lembut n moist2 gitu..ni je sempat aku shoot,dah sedap dok lantak!


pas dah abes dinner, kiteorang pun borak2 agak2 dah setel semua termasuk la pembayaran bil (thanks again bro!).. so kiteorang gerak pergi ke The Pearl..saje nak gi minum coffee and layankan member aku yang nak balik for good tue tangkap2 gambar..hehe..kalo korang nak tau, The Pearl ni project yang grand kat Qatar ni, die buat ala2 Palm Island kat Dubai tue..it's like a centre la,sume ade, housing,shopping mall,marina,mosque..memang grand and mahal gile..yerla kalo apartment biase pun almost 1 Million plus,murahker?.The Pearl ni blum fully complete development die,ade certain part je open for visitor,ade la sket2 boutique yang mahal2 gilo, and shoes boutique JIMMY CHOO pun ade..aku kagum sebab die orang Malaysia..hahha..lagipun kiteorang mai sini pun niat tadi nak minum coffee je kan?xde makne shopping2 sini,mampuih terbang duit..


so we sit down at this one coffee house called COLOMBIANO COFFEE HOUSE, betul2 tepi marina sambil tengok bot2 mewah parking,heheh..and awek2 arab..wohoo...pastu kiteorang sume order coffee, nak tau kiteorang order ape? kiteorang order PICO EUROPEO..eh,ni coffee ke?ni ice blended mocha, tapi ade la die letak2 ape ntah lagi..tapi boleh tahan la cume manis sket.





pas dah minum, borak, sap kok,borak,minum,minum..kiteorang pun nak beransur la, pas dah puas bergambar semue ceruk,pose bagai ah..sometimes best borak2 lepak minum coffee ni,buat aku rindu kat Muar, release tension sket dari dok terperap dalam bilik je kan...heee..tapi bleh plak sorang member aku ni, semangat betul nak bergambar kat showroom kete Ferrari and Maserati plak.padahal tadi kate nak balik dah...layankan.~


bile la nak beli kete ni plak eh..terbaik if dapat drive kat Muar ni.!

aku rase aku dapat beli ni je la bawak balik Malaysia..hahaha



then dah amek snap2 photo ngan member2 aku kat kete2 sport tu,baru la kiteorang balik, yerla dah lewat kot..heheh..ape2 pun, The Pearl nie lagi 5 years memang happening la tempat ni,cume pepaham jerla middle east country, berhabuk pasir sentiase..tue yang tak syiok tu..
by the way, I just wanna wish to my ofismate Anip nie, may you succes it whatever you do in the future, hope we can meet each other again in other project,who knows kan? ,and selamat pengantin baru in advance, moga kekal ke anak cucu, Insya-Allah wedding hang nanti aku mai!


jangan lupekan kiteorang kat sini bro!

and senyum2 selalu..anip tapah!





panjang la pulak entry aku nih,takpe la, bukan selalu,kehkehkeh..orite,aku nak tdo dah,esok keje..yeay arini khamis! sangat seronok!

goody goody night~!

leteran by,

Acal

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin