Thursday, July 30, 2009

pergi yang tiada akan kembalinya.

salam blog..

semalam aku dapat pm dari adik aku,mase tue kat Qatar nie time lunch hour aku. Adik aku pm aku bitau Tok Su aku sedang nazak. Tok Su aku nie belah father aku. Dah panggil doktor datang umah for check up and doktor tue pun cakap harap semue redha dengan ketentuan-Nya. Doktor tue suh bacekan yassin dan ayat2 suci Al-Quran.

Bile aku bace message dari adik aku tue, aku dah gegel..because last few weeks aku cam rase tak sedap hati.. and always terbayang pasal mati, i mean cam sedara mara aku akan ade yang nak pergi. Dah la last two days baru je borak ngan mama pasal atok aku. He was admitted to the hospital before he passed away. Mama pun cakap last week Tok Su dah tak nak makan and minum sangat, takde selera katenye.

Pergi yang tiada akan kembalinya....tup tup dalam kul 3 p.m waktu Qatar, adik aku buzz aku, and said " atok busu dah meninggal"..it's about 8 p.m in Malaysia.Innalillah hi wa innalilla hirrojiun. Tiada ape2 yang dapat aku ungkapkan.Aku terkejut. Hanya redha akan ketentuan-Nya saja. BTW(bytheway), aku tak pernah jumpe ayah kepade bapa aku sebab he passed away long time ago before I was born. So Tok Busu pada aku,kire wakil atok lelaki la belah bapa aku. Tok Busu is a friendly person, member2 aku kalo datang umah aku sume ingat Tok Busu aku, dialah orang yang selalu siram pokok-pokok bunga kat laman rumah.. yang pegi kebun blakang umah bersih2kan, jage pokok pokok pisang blakang umah, pegi surau and bandar naik beskal, even aku nak tumpangkan die takmo, pasni takde dah die, .. :(

Moga Tok Su ditempatkan diantara orang-orang yang beriman dan dicucuri rahmat oleh-Nya. Just before aku pergi kerja tadi, aku contact adek aku, she said everything settled, Alhamdulillah hari ni kat Muar cerah, sebab 2 hari lepas hujan lebat adik aku cakap, so pengkebumian berjalan lancar. Even mase arwah Tok Su pergi pun mudah je adik cakap, cammane la ngan kite nanti kan? Mane la tempat kite mati..moga Allah permudahkan untuk kite plak nanti..

Till here for now, aku nak continue closing account.Walaupun aku tak dapat balik ke Malaysia tuk ziarah arwah, aku nak ajak korang same2 sedekahkan Al-Fatihah untuk arwah Tok Su aku atau name penuh arwah Shaib bin Maidin. Al-Fatihah. kite same2 dapat pahala


leteran by,


Acal

p/s - aku baru perasan dah ade 2 follower,thanks guys, ade gak orang sudi bace blog hambar aku nie, nanti i follow2 korang lak k.

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin