Sunday, July 19, 2009

the bankers

Today wake up as usual..damn!! Lewat (it's 7.30 a.m), so menggelabah gelabah wash up n bersiap. Before that call dulu ofismate:

me: bro,dah bangun ke?

bro X: dah bro,ngah bersiap,ko dah bangun?

me: baru pas mandi..(padahal baru nak gi mandi).


bro X: ok, takpe gua tunggu..nak gi bank kan.takpe lewat sket.

..aahah, luckily I have to go to the bank to collect some documents with my office mate..dengan sepantas kelajuan cahaya(what the fish?!)..bersiap2..turun buat2 muke segar..Aduh panas gile cuaca kat Tanah Arab ni..so off I went to the bank..


Location : Ham Sap Bank of Commerce (HSBC)

me: excuse me miss,I would like to collect some documents (guarantee) in favor of my company(XXX company)..

miss arab 1: which company sir?


me: XXX company,is the documents ready?


miss arab 1 : we didn't receive anything from your side sir...i think its not ready.


me: (hahaha..die dah buat perangai dah bank nie..byak kali kot bile deal ngan bank macam ni..)..
We send to you the advise letter last week.Instead we faxed to you with the authorized signatory.

miss arab 1: let me check first...
suddenly ade one Indian man kat belakang shout kat minah arab tu..

indian man : from XXX company..yeah2..I received your fax last week.here(hulur kat minah arab the documents)..


see..they all suke simpan documents...benciiiiiii!!!!

It's like every time I deal with bankers cam gini gaya nye..like last few weeks nak collect cheque book pun camni..suka suki cakap.."oh sorry sir,your name is not in our system, you are not authorized to collect the cheque book"...dem..last month boleh je collect,ni takleh plak..aduiyai!!!..

flip flop btul!!nasib baik bende documents tadi ble ready..sebab aku amat menyampah pergi ke bank 2 3 kali untuk bende yang same..

so settle semuenye...kan senang.!okaylah..got to go..tonite ade futsal..lame dah tak men futsal..eventhough agak panas kat sini.(even malam pun panas)..till here guys!

leteran by:

Acal

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin